Pàgines

divendres, 1 d’agost del 2014

Combinant corda i pell - Combinando cuerda y piel

L'any passat em vaig fer una bossa de corda de cotó de 6 mm de diàmetre de Corderia Farrés, un establiment centenari on pots trobar tot tipus de cordes de cotó i altres matèries, com cànem, sisal, jute o niló. També són distribuidors de Hilos Omega una empresa mexicana que fabrica uns fils de niló brillants i de tacte sedós, amb una gran gama de colors, perfectes per bosses i cistelles.

El año pasado me hice un bolso de cuerda de algodón de 6 mm de diámetro de Cordelería Farrés, un establecimiento centenario donde puedes encontrar todo tipo de cuerdas de algodón y otras materias, como cáñamo, sisal, yute o nilón. También son distribuidores de Hilos Omega una empresa mexicana que fabrica unos hilos de nilón brillantes y de tacto sedoso, con una gran gama de colores, perfectos para bolsos y cestas.


Aquesta la vaig fer per la meva neboda Débora amb niló La Espiga No.18 de Hilos Omega del seu color preferit, veieu quin lila tan viu? I com el fil té molt cos queda bastant rígida, no es deforma, resulta una cistella fantàstica per posar qualsevol cosa.

Treballar amb aquests materials és bastant feixuc, per la seva duresa. Les mans i els canells queden una mica malmesos, és questió de no fer ganxet dues hores seguides si no vols quedar ben adolorida.... però per segons quins objectes són ideals, i si utilitzes una agulla còmoda amb empunyadura ergonòmica, es contraresten aquests inconvenients. A més a més s'ha de tenir en compte el pes, alguns fils no són lleugers, i si volem teixir una bossa aquest és un factor important.

Ésta la hice para mi sobrina Débora con nilón La Espiga No.18 de Hilos Omega de su color preferido ¿véis qué lila tan vivo? Y como el hilo tiene mucho cuerpo queda bastante rígida, no se deforma, resulta ser una fantástica cesta "pongotodo".

Trabajar con estos materiales es bastante pesado, por su dureza. Las manos y las muñecas resultan un poco perjudicadas, si no quieres que te queden doloridas, no es cuestión de hacer ganchillo dos horas seguidas.... pero para depende qué objetos son ideales y si utilizas un ganchillo cómodo con empuñadura ergonómica, se contrarrestan estos inconvenientes. Además se ha de tener en cuenta el peso, algunos hilos no son ligeros, i si queremos tejer un bolso éste es un factor importante.


La meva mare porta bandoleres similars a la que us he ensenyat i li va agradar molt la meva versió en ganxet. "Me'n podries fer una de verda per l'estiu vinent!" em va dir, i vet aquí la creació combinada de corda i pell que ha sortit de la meva manufactura. Gràcies per l'ajuda amb el punt Núria, una elecció perfecte!

Mi madre usa bandoleras similares a la que os he enseñado y le gustó mucho mi versión en ganchillo. "¡Me podrías hacer una verde para el verano próximo!" me dijo, y mira por donde la creación combinada de cuerda y piel que ha salido de mi manufactura. Gracias por la ayuda con el punto Nuria, ¡una elección perfecta!


Per aquest projecte vaig escollir un cotó més prim, perquè la bossa no pesés gaire. Està teixida en rodó des de la base amb un ganxet del 3,5. Per l'acabament volia alguna cosa diferent. Tenia la sensació de que, per la meva mare, no m'agradaria una bossa tota feta de ganxet. Vaig decidir utilitzar de nou la pell, com a la meva, per la cinta de la bandolera i també per la solapa. I en comptes de teixir-ne una i afegir un botó de pell, la meva opció va ser arriscar-me i probar de fer-la de pell, havia vist alguna cosa a Pinterest i m'agradava la combinació amb el ganxet. Vaig anar a Pells i fornitures José M. García i em van aconsellar la napa, al tractar-se de una pell tova i flexible la podria adaptar bé a la bossa, unint-la amb punt baix. Un retall de tres euros i cap a casa. El més laboriós va ser tallar la napa i fer els forats per insertar els punts fàcilment. Gràcies al cúter i la taula de patchwork i a un punxó, el treball va ser més senzill. Una visita a Gasel 2000 per comprar la tira de pell i els reblons de color or vell i que me'ls coloquessin i fet! aquí teniu el resultat.

Para este proyecto escogí un algodón más fino, para que el bolso no pesara demasiado. Está tejida en redondo desde la base. Para el acabado quería algo diferente. Tenía la sensación de que, para mi madre, no me gustaría un bolso totalmente de ganchillo. Decidí utilizar de nuevo la piel, como en el mío, para la cinta de la bandolera y también para la solapa. Y en lugar de tejer una y añadir un botón de piel, mi opción fue arriesgarme e intentar hacerla de piel, había visto alguna cosa en Pinterest y me gustaba la combinación con el ganchillo. Fui a Pells i fornitures José M. García y me aconsejaron la napa, al tratarse de una piel blanda y flexible la podría adaptar bien al bolso, uniéndola con punto bajo. Un recorte de tres euros y a casa. Lo más laborioso fue cortar la napa y hacer los agujeros para insertar los puntos fácilmente. Gracias al cúter y la tabla de patchwork y a un punzón, el trabajo fue más sencillo. Una visita a Gasel 2000 para comprar la tira de piel y los remaches de color oro viejo y que me los colocaran y ¡hecho! aquí tenéis el resultado.


Fa uns dies va ser el sant de la destinatària i va rebre el seu regal amb entusiasme. Pensava que la seva petició no seria atesa, però vés per on, volia una bandolera verda i ja la té.

Hace unos días fue el santo de la destinataria y recibió su regalo con entusiasmo. Pensaba que su petición no sería atendida, pero mira tú por donde, quería una bandolera verde y ya la tiene.

Fins aviat! / ¡Hasta pronto!

6 comentaris:

  1. Quina bosa i quina mare més boniques

    ResponElimina
  2. Tu madre feliz, no es para menos, el bolso precioso, original y artesano, un lujo lucir algo hecho a mano y con cariño. Tu bolso rosa me encanta y la cestita tambien. Es cierto que cuesta trabajar ese material, pero el resultado es de 10.
    Besos.

    ResponElimina
  3. El Jordi te tota la ráo. La Magda està guapíssima i segur que la bossa li va fer molta il.lusió. El punt el trobo molt maco, ja me' l ensenyaràs.
    Petons!!!

    ResponElimina
  4. Que linda tu mami!!!! se ve muy coqueta la señora. El bolso es un encanto y claro la imagino llevándolo con mucho orgullo.
    Saludos desde Costa Rica!

    ResponElimina
  5. Me gusta! me gusta mucho como ha quedado.

    Saludos Anna.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...